Lektion 5

När vi åkte till ridhuset i fredags tog vi inte på oss några ytterkläder, vi åker ju bara dörr till dörr så jag tyckte det gick bra. I vanlig ordning när vi kom dit blev vi tilldelade en häst som vi sadlade och gjorde i ordning för en ridlektion. Väl ute i manegen frågar "ridfröken" om alla är klara, fins säkert ett fint ord för "ridfröken" också precis som med allt annat i häst värden men det är inget jag lärt mig ännu. Oavsett vad det heter var alla klarar var på "ridfröken" deklarerar att idag ska vi ut och rida. Jag tittar på Emma som sitter i t-shirt på hästen och det är så mycket jag har på mig också. Jag undrar om det stod 12 eller 13 grader på termometern i bilen men bryr mig inte då jag vet att det inte är speciellt varmt i alla fall. Men ut det bar och som tur var gick det rätt ok ändå, Emma klagade bara en gång under dom dryga 20 minuter vi var ute och för egen del var det helt ok. Så även denna vecka lärde vi oss något nytt om hästar, att dom trivs minst lika bra ute som inne.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, jag kan förstår att det blev lite kallt för Emma ett tag där ;o). Ett tips - oftast är det inte varmare inne på ridhuset än vad det är ute. Du kommer märka det i vinter sedan. :o)) Det kan vara bra att tom gardera sig med ett underställ då.

Kram Janica

2008-09-15 @ 08:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0