2 babysim och ett symöte

I går var Sofia hemma på permission och tillsammans med några vänner tittade dom på film hemma hos oss, Dirty Dancing. Kanske inte värdens bästa film om ni frågar mig men tjejer tycks gilla den typen av film. Jag gjorde det enda rätta i det inferno av kackel som uppstod hemma, jag tog Hugo under armen och åkte så han slapp uppleva detta i så unga år med risk för bestående psykiska besvär. Att vi sedan hade babysim kanske var en bidragande orsak också, för det var mot rehab badet vi styrde bilen. Söndagen innan när jag kom till simmet med Hugo hade jag endast packat ner badbyxor till oss, ingen handuk till någon av oss eller ny blöja till Hugo. Detta skapade vissa problem, men jag lyckades klara av den situationen bra tycker jag och till denna gång var jag noga med att inte hamna i samma situation. Och till en början såg allt bra ut, en handuk hade jag fått med mig en extra blöja till Hugo var redo och han var ombytt och klar när jag upptäcker att jag glömt badshorts till mig själv.  Hur svårt kan det vara att packa en väska med badkläder, tydligen ett näst intill omöjligt uppdrag för mig verkar det som. Som tur var träffade jag min bror utanför som precis hade simmat med sin son, så efter ett kort samtal kom det ett par blöta badshorts med bud in i omklädningsrummet.


Kommentarer
Postat av: fundersam

Det var längesedan du skrev. Har det hänt något?

2008-09-27 @ 09:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0