Mossa

Jag tycker jag har mycket som det är redan, det finns inte mycket tid över för mer. Att då börja brottas med mossan i trädgården är helt främmande för mig, det kommer ju bara skapa mer arbete. Först arbete i form av att få bort all mossa vilket bara det är en skrämmande tanke, som i sin tur gör att man kommer få mycket mer gräs som kommer behöva klippas oftare. Jag har räknat på det och kommit fram till att det skulle gå åt ca 1 timma mer i veckan till tradgårds skötsel under hela sommaren. Så med den extra timmen plus jobbet att få bort mossan från första början blir det ca ett helt dygn av sommaren som går åt till skötsel av gräsmattan. Vad får jag för det, en grönare gräsmatta, nej mossa är grönt också. Jag kommer däremot få en hårdare gräsmatta vilket kanske resulterar att något av barnen ramlar och bryter armen istället för att landa mjukt och skönt. Så för mig är valet enkelt, låt mossan vara och åk en extra dag till kusten istället och slipp en kväll på akuten.


Kommentarer
Postat av: Tomas L

Hej Martin.
Har diskuterat mossa med resten av grannarna i helgen och kan konstatera följande:
Det finns tre typer av "gräsmatteägare"
1. Den som river och krattar. (Typ P-A som har slitit hela helgen)...
2. Den som använder dyra preparat (Typ Uffe, vår nya granne på baksidan)(Han har stor tomt=kostar mycket pengar)
3. Och den som låter naturen ha sin gång. (Typ jag och du).

Så fokusera på att trimma häcken, ta en öl och njut av sommarens grönska.
:-)

Vi ses...

2008-05-07 @ 21:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0