Vilse

Efter att ha grillat några korvar tyckte vi att en promenad runt Pickesjön skulle vara trevligt. Dessutom var det läge för Hugo att sova, så han packades ner i sin vagn och av det bar. Efter ett tag kom jag och Emma på den bra iden att ta en genväg genom skogen medans en kompis följde grusvägen med vagnen. Detta var nog en av veckans dummaste idéer, jag kan inte säga att vi gick vilse men jag hade långt ifrån koll på var vi var. Efter att vi hade gått i ca 40 minuter på "genvägen" som rimligtvis bara borde tagit 10 min började Emma bli lite bekymrad och frågade var vi var. Självklart övertygade jag Emma om att jag visste precis var vi var när jag i själva verket var lite osäker om vi var kvar i Borås kommun. I alla fall löste det sig till det bästa och en planerad promenad på ca 40 minuter blev till en vandring på ca 2 timmar.


Kommentarer
Postat av: maria

hej

trevlig med en naturupplevelse. Undrar om du såg några kantareller eller var ni så fokuserade på att hitta hem. älskar att plocka svamp men vet ej om det är dax ännu. hoppas att hugo har frisknat till och att ni andra mår bra. krama sofia från mig. ringer snart för att stämma av ett besök. kram maria

2008-08-27 @ 10:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0