Vågskål

Vad jag vet är dygnet endast 24 timmar, är det någon som har mer tid så vill jag veta det. En person sa till mig en gång att livet består av tre stycken vågskålar, familjen, jobbet, och fritiden och att dessa tre bör över en längre tid väga jämt för att man ska må bra. Självklart kan några av dessa skålar vägas in i varandra och gränserna mellan dom vara lite otydliga, men lika för alla är att vi endast har 24 timmar att fylla dom med. Jag har svårt att få dessa 24 timmar att räcka, skulle nog behöva ytterligare 2-4 timmar för att känna mig nöjd tror jag. I detta är jag nog inte unik, är övertygad om att dom flesta vill fylla en eller flera av vågskålarna med mer tid. Men så länge dygnet bara har 24 timmar får det bli på bekostnad av någon av dom andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0