Emma

Emma pratar inte ofta eller ställer frågor om sin mamma, när hon gör det är det oftast något i stil med att hon längtar efter mamma eller saknar henne. Dom gånger det händer brukar jag försöka svara så ärligt som möjligt, att jag också saknar mamma och att jag också hoppas att hon kommer hem igen. Jag försöker också vara tydlig med att det kan bli så att mamma aldrig mer kommer hem till oss igen. Emma verkar ta detta med ro och jag upplever henne precis som vanligt, jag har fått uppfattningen att dagis tycker så också. Hon skrattar, busar och hittar på tokigheter precis som tidigare, självklart har hon dåliga dagar då hon kan vara lite tvär och butter också. Då kanske det är lätt för någon som inte träffar Emma så ofta att tro att det beror på situationen med hennes mamma, men så behöver det alltså inte vara.


Kommentarer
Postat av: nettan

Du resonerar helt rätt. Alla barn har ju dagar av tvärhet och tokiga påhitt. Jag tror du vinner mycket på öppenhet. Visst är det även viktigt att barn får bearbeta och prata proffissionellt. Har ni fått något "prat-lekterapi" erbjudande?

2008-04-16 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0