Boendeform

Dom senaste veckorna har en del frågor om Sofias framtid kommit upp på bordet. En fråga är hur och var Sofia ska bo när hon skrivs ut från Rehab. Så länge inte läkarna kan ge någon bra bild på hur Sofia kommer bli, är det naturligtvis helt omöjligt att bestämma sig för en lämplig boendeform. Jag ska träffa en kurator på lunchen idag för att diskutera igenom dom olika alternativen lite närmare. Men om man utgår från hur Sofia är nu så finns det inget utrymme för Sofia att flytta hem till oss igen. Utan det är en egen lägenhet med personliga assistenter som gäller. Så länge inte Sofia kan utrycka sin egen vilja är det jag som måste fatta det beslutet, och det är inget beslut jag ser fram emot att fatta.


Kommentarer
Postat av: maria Kundih

Hej martin
Vill tacka för allt du skriver, du är verkligen fantastisk. Är ute och läser varje dag om er familj och ofta glädjer det mig även om jag ibland känner mig mycket ledsen över er situatiom. jag är glad över ditt engagemang och din styrka.Hälsa min vän sofia, längtar efter att få träffa henne. Hör av mig för att vi kan finna en bra tidpunkt. Maria

2008-04-21 @ 21:30:04
Postat av: Nettan

Av vilken anledning kan hon inte flytta hem? Är det för att det inte är handikappanpassat. Jag förstår ju att du inte har möjligheten att ta hand om henne men kan man inte få personliga assistenter hemma. En stor lägenhet till er alla...fast det kanske inte finns i området och det kanske inte fungerar så...Sofia skulle säkert njuta av att ha er nära och höra er, kunna se er mer. Bara att hon vet att ni finns nära. Vad finns det för andra möjligheter?...önskar er all lycka

2008-04-22 @ 15:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0