Baksmälla

Om ni frågor någon som känner mig väl kommer han eller hon förmodligen hålla med om att ingen vet vad ordet baksmälla betyder lika väl som mig. Kvällen innan tyckte man att det kändes som en jätte bra ide att bara ta en sista drink precis innan man skulle gå hem. Och då blir det gärna så att man mår lite sämre dagen efter än man kanske önskade. Baksmälla för många ett tillstånd man helst undviker, så också för mig. Skillnaden i mitt fall är att jag kan bli riktigt dålig på bara ett eller två glas vin, jag behöver inte dricka mer än nödvändigt för att bli väldigt dålig dagen efter. Nu säger säkert någon att det är bättre att undvika att dricka alkohol då, och det är lätt att instämma i dagen efter. Problemet att det resonemanget är sedan länge glömt nästa gång det dukas fram för en ny kväll på stan. Hur mår jag idag då, jo jag mår som jag förtjänar, men det var en väldigt lyckad kväll i går. Nu ska jag vila upp mig och ägna resten av dagen åt mina barn och hitta på något rolig i det fina vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0